Technológie sú v súčasnosti neodmysliteľnou súčasťou našich každodenných životov. Uľahčujú nám komunikáciu, cestovanie či prácu. Rovnako platí, že aj v startupovom svete dominujú technológie. Stačí sa pozrieť na najväčšie globálne firmy – Google, Meta a Microsoft. Nepotrebujeme však cestovať za hranice, aby sme našli úspešné technologické firmy. Na Slovensku už máme zopár takýchto firiem a startupov. Medzi nimi aj také, ktoré sú na dobrej ceste pridať stať sa jednými z nich.
Prinášame vám ďalšiu sériu mini rozhovorov s účastníkmi akceleračného programu #accacelife. Tentokrát so zakladateľom startupu DOFFERO. Presvedčte sa na príbehu slovenského startupu, že aj na Slovensku máme šikovných podnikateľov.
Mnoho firiem používa pri tvorbe cenových ponúk Excel. Na tom by nebolo nič zlé. Prečo však pracovať s týmto programom, keď existujú jednoduchšie, automatizované a dizajnovo vhodnejšie programy? Možno aj takto nejako rozmýšľal startup DOFFERO, ktorý priniesol na trh softvér na ich tvorbu.
Spolu so svojim tímom si vytvoril platformu na tvorbu cenových ponúk. V čom sa líši tvoj produkt od konkurencie?
DOFFERO ® je iný najmä v tom, že sa zameriava na jednoduchú a efektívnu tvorbu moderných cenových ponúk. Je to ako KICKRESUME pre cenové ponuky. Našou konkurenciou sú softvéry určené najmä na tvorbu faktúr, ktoré často majú aj možnosť vytvoriť cenovú ponuku, avšak ani zďaleka nie je tak zaujímavá a pekná ako tie naše. Cieľom ponúk vytvorených cez DOFFERO ® je zvyšovať win-rate zákaziek.
Cenová ponuka má svoj online link a slúži ako malá „landing page“, ktorá okrem samotnej ponuky môže obsahovať napríklad aj recenzie klientov. Okrem toho je možné k položkám pridať obrázky a do ponuky si pridať súbory na stiahnutie (napríklad VOP-ky alebo iné). Je možné nastaviť aj to, aby vedel potenciálny klient ponuku prijať či odmietnuť online priamo v ponuke. Namiesto posielania linku, je tiež možné vygenerovať PDF-ko.
Začiatky v podnikaní bývajú náročné. Ako to vyzeralo u teba? S akými prekážkami či prekvapeniami si sa stretol?
DOFFERO ® vzniklo ako bočný produkt digitálnej agentúry MATATE a preto to nie je klasický príbeh podnikania v pravom slova zmysle. Avšak aj pri tomto produkte sme sa museli potykať s problémami ako je napríklad financovanie či správny výber tímu, alebo prioritizácia úloh. DOFFERO je zatiaľ financované bez akýchkoľvek vonkajších investícií, to znamená, že do dnešného dňa to bootstrapujeme z agentúrnych financií. To považujem za najväčšiu prekážku – ako produkt v prvých fázach efektívne financovať.
Čo ma prekvapilo? Asi najviac to, že je o tento produkt na Slovensku záujem. Pôvodne sme DOFFERO vyvíjali pre seba a nakoniec sme zistili, že je viac takých, ako my.
Na jar 2022 si sa zúčastnil #accacelife akcelerátora. V čom ti pomohol? Vidíš prínos v takýchto programoch pre mladých podnikateľov na Slovensku?
Akcelerátor #accacelife považujem za skvelý projekt. Vtiahol ma do tajov startupového sveta, naučil som sa čo znamenajú niektoré pojmy, ktoré som dovtedy nepoznal a workshopy mi dali naozaj veľa.
Okrem nových vedomostí mi to dalo nové kontakty a tiež som mal možnosť inšpirovať sa príbehmi ostatných zapojených startupov. Je to určite motivačné. Zároveň mentori, ktorí mi boli pridelení, boli naozaj perfektní a vedeli mi na rovinu povedať svoje názory či feedback a tiež odovzdať svoje dlhoročné skúsenosti, čo je naozaj cenné.
Ako bude DOFFERO vyzerať o 10 rokov?
Ťažká otázka! Aktuálne sa zameriavame na prítomnosť a riešime to, čo naozaj naši používatelia potrebujú. Získavame spätnú väzbu a zisťujeme, kam by používatelia chceli DOFFERO ® posunúť a aké funkcionality by využili najviac. O 10 rokov si DOFFERO ® predstavujem ako zabehnutý a fungujúci nástroj s integráciami na fakturačné systémy, ktorý využívajú podnikatelia nie len na Slovensku, ale aj v zahraničí.